.


15 februari 2011

I LOVE THE SIMPLENESS...









Jag har inte förståt det riktigt förrän idag, hur fina bilder man kan få av bestick och tallrikar.
Fabriken som har temat tallrikar och bestick bjuder på massor av såna bilder och jag måste
medge hur stolt jag blir av att få temablogga ihop med dessa duktiga inredningsbloggare! 
Kika in tex. hos bloggen Popetotrora som har skapat en helt egen variant av tallriksmodellen;) 
Jag själv roade mig med att militäriskt stapla bestick i rader och städa i köket :) När det gäller 
bestick och tallrikar så dras jag oftast till dom som har en simpel form och tidlösa modeller men 
kan inte låta bli att visa det här från Yanko design som har mottot "form före funtion".

Many skandinavian interiorbloggers are showing today inspiration for the plates and cutlery.
I love mostly the modells that feels timeless and have a simpel form. You will find the inspiration


14 kommentarer:

  1. Roligt att du skriver just "skandinaviska bloggare", det var det jag tänkte när jag såg dina fina bilder. Dom är enkla, lite svala i tonen och känns verkligen vackert skandinaviska :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är vi alla i gott sällskap! Tisdagar är en av veckans favoritdagar helt klart!!!

    I N S P I R A T I O N =)

    kraam tina

    SvaraRadera
  3. Jeg har det lidt på samme måde - har ikke helt forstået det heller før nu hvor fantastisk flotte billeder man kan tage af tallerkner og bestik. Rigtig mange flotte bidrag på Fabriken i dag! Også flotte billeder fra dig som altid:) Tror jeg skal i gang med at fotografere lidt mere tallerkner og bestik også:) Ha' en god aften! Knus; Heidi

    SvaraRadera
  4. Hej!
    jo men visst är det så.Så många bestick så många uttryck!

    kram Anna

    SvaraRadera
  5. just beautiful...my dreamt kitchen!!!!!!

    SvaraRadera
  6. ha ha ha militäriskt!! som en riktig finne...hihi.

    SvaraRadera
  7. Himmel. Vad fint. När jag ser dina bilder saknar jag mitt gamla kök. Vi hade samma bänk. Nu har vi misshandlad betong. Suck, om den ändå vore som vår gamla (läs din) eller i alla fall inte misshandlad. Så vacker bestick-tolkning!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej,
    så vackra bilder du bjuder på! Och som sagt så många gånger - det enkla är oftast det vackraste.

    Hälsningar monica

    SvaraRadera
  9. Åh, det är så vackert! Enkelt och stilrent. Nog är man i gott sällskap alltid!! :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder!
    Jag har försökt maila dig men får bara tillbaka Delivery status failure.
    Använder jag fel mail adress?: mail.annaleena.k@gmail.com
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag fick ditt mail och funderar på svar. Jag återkommer under dagen!

    Kram! :))

    SvaraRadera
  12. Åh, va bra! Tack snälla :)
    Kram

    SvaraRadera